ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ » ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
Παρουσιάστηκε η μελέτη για τον ΒΟΑΚ. Τι ζήτησε ο περιφερειάρχης
Η «αρχική τεχνική λύση αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χανιά - Άγιος Νικόλαος», παρουσιάστηκε χθες στο κτίριο της Περιφέρειας στο Ηράκλειο από τον μελετητή του έργου Παναγή Τονόλιο στην ηγεσία της Περιφέρειας, Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες, Τεχνικές Υπηρεσίες, τους επικεφαλής των παρατάξεων του Π.Σ., παρουσία της διοίκησης και στελεχών του ΟΑΚ.
Η μελέτη στο τμήμα Ηράκλειο – Άγιος Νικόλαος χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο με παράλληλη προώθηση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού που αφορά το συνολικό έργο του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως την Σητεία.
Την αναγκαιότητα να αναλάβει την ευθύνη το Υπουργείο Υποδομών και να προχωρήσει την υλοποίηση του σχεδιασμού, επεσήμαναν τόσο σε δηλώσεις τους όσο και κατά την παρουσίαση της μελέτης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΚ Φώτος Καζάσης αλλά και συμμετέχοντες στη συνάντηση.
«Θεωρώ πως η κίνηση που κάναμε να χρηματοδοτήσουμε την μελέτη από το Ηράκλειο έως τον Άγιο Νικόλαο ήταν πολύ σημαντική γιατί μας δίνει μια ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία πρέπει να έχει συνέχεια από την πλευρά του Υπουργείου» τόνισε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, καλώντας το Υπουργείο Υποδομών που έχει την ευθύνη του ΒΟΑΚ, ώστε να προχωρήσει το έργο.
«Εμείς», είπε, «από τον Οκτώβρη έχουμε στείλει μια κοινή επιστολή με τον ΟΑΚ και ζητούμε από το Υπουργείο να υιοθετηθεί η πρόταση, με όποιες ενδεχόμενες τροποποιήσεις προκύψουν από τις εταιρείες που θέλουν να πάρουν το έργο. Άρα, έχουμε ένα υπόβαθρο για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και ζητούμε παράλληλα από το Υπουργείο να ολοκληρωθούν οι μελέτες από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία κι από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο».
Ο Περιφερειάρχης εξήγησε πως ταυτίζονται οι απόψεις της Περιφέρειας με τον ΟΑΚ στο θέμα και πως είναι κοινό το αίτημα «να μην φύγουν τα χρήματα από την Κρήτη που είχαν δεσμευτεί για το τμήμα Εξάντη – Πάνορμο, αλλά να παραμείνουν στο νησί και να διατεθούν για τα τμήματα Χανιά - Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος – Σητεία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αρναουτάκης υπογράμμισε πως στη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης έγινε και «μια πρώτη τεχνική πρόταση του κόστους που θα έχουν τα τμήματα αυτά και εξέφρασε την πεποίθηση πως μπορεί να βρεθεί ένα συνολικό ποσό που να ξεπερνά τα 100 εκ. ευρώ για να διατεθεί». Ο Περιφερειάρχης τόνισε ακόμα πως είναι αναγκαίο να προχωρήσει η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού. «Περιμένουμε τις αποφάσεις του Υπουργείου ώστε μέχρι το καλοκαίρι να υπάρχουν εξελίξεις με την διαγωνιστική διαδικασία», υπογράμμισε.
Μάλιστα στη διάρκεια της σύσκεψης ο Περιφερειάρχης διατύπωσε την πρόταση προς το Υπουργείο και τους φορείς «ο δρόμος αυτός να ονομαστεί Μινωική Οδός, γιατί ως Κρήτη έχουμε τον Μινωικό πολιτισμό που μας ενώνει».
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΚ Φώτης Καζάσης, εξήγησε πως «η σημερινή παρουσίαση είναι συνέχεια της κοινή προσπάθειας που γίνεται με την Περιφέρεια Κρήτης, να υπάρξει μια συνολική λύση στο μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Αγ. Νικόλαο». Υπενθύμισε ότι τον προηγούμενο Οκτώβριο με κοινή επιστολή ΟΑΚ και Περιφέρειας Κρήτης στο Υπουργείο προώθησαν τη λύση μέχρι το Ηράκλειο και στη συνέχεια η Περιφέρεια Κρήτης ανέλαβε τη χρηματοδότηση της μελέτης μέχρι τον Αγ. Νικόλαο.
«Θεωρούμε ότι έχει γίνει μια εξαιρετική δουλειά, έχει λάβει υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία έπρεπε να ληφθούν και αποφάσεις φορέων της Κρήτης που γνωρίζουν πολύ καλά τις τοπικές συνθήκες. Είναι μια κοστολογημένη πλέον λύση, θεωρούμε ότι μπορεί να αποτελέσει μια πάρα πολύ καλή βάση για συζήτηση στο Υπουργείο στο οποίο έχει ήδη σταλεί και την μελετά προκειμένου να φτάσει στη βέλτιστη λύση. Ο μεγάλος στόχος είναι να προχωρήσουμε τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, με έμφαση κυρίως στα δυο άκρα της Κρήτης, δηλαδή Χανιά - Καστέλι και Άγιος Νικόλαος - Σητεία καθώς και στις κάθετες συνδετήριους οδούς. Έχει υπογραφεί η σχετική προγραμματική σύμβαση και πρέπει όλοι να πιέσουν ώστε η στρατηγική μελέτη να ενταχθεί και να προχωρήσει γρήγορα».