ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ » Δ. Μαρκοπούλου
3/6/2013
Οι θέσεις της Δύναμης Ελπίδας στο Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης Μαΐου 2013
Κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, ο επικεφαλής της Κίνησής μας κ. Γιώργος Αδάμος ανέδειξε τα ακόλουθα θέματα:
Κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, ο επικεφαλής της Κίνησής μας κ. Γιώργος Αδάμος ανέδειξε τα ακόλουθα θέματα:
1. Ζήτησε να πληροφορηθεί αν έχουν γίνει ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος των κουνουπιών. Ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο ότι οι ενδεδειγμένοι ψεκασμοί ήδη πραγματοποιούνται σε άλλους Δήμους, όπως της Ανθούσας, του Γέρακα και της Παλλήνης. Επ' αυτού ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή να προωθήσει άμεσα το θέμα, ώστε ο Δήμος μας να αντιμετωπιστεί κατά προτεραιότητα, δεδομένου ότι έχουμε πολλές και μεγάλες εστίες ανάπτυξης κουνουπιών, όπως για παράδειγμα το ρέμα Μαλέξι, το ρέμα Αγ. Γεωργίου, το Βουρκάδι, τις εκβολές του Ερασίνου, κ.ά.
2. Αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του Δήμου σχετικά με την υπόθεση του Λατομείου της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ Α.Ε.» (πρώην ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ Α.Ε. – ΜΑΛΕΑ). Τόνισε ότι, αναζήτησε στις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και αυτή δεν υπήρχε! Ζήτησε να την έχουμε το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να υπάρξει συζήτηση τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, εντός της καθορισμένης προθεσμίας και οπωσδήποτε πριν τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που θα ασχοληθεί με το θέμα.
3. Κατέθεσε στα πρακτικά του Δ.Σ, επιστολή του τμήματος παρακολούθησης και επεξεργασίας οικονομικών στοιχείων Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, με την οποία ζητείται από όλους τους Δήμους να αποστείλουν στην υπηρεσία το αργότερο μέχρι τις 24-05-2013, το «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης (Ο.Π.Δ.)». Τα στάδια που προβλέπονται είναι: α) συμπλήρωση πινάκων από τις αρμόδιες υπηρεσίες β) κατάρτιση σχεδίου Ο.Π.Δ. από την Οικονομική Επιτροπή γ) ψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο και δ) αποστολή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Σήμερα είναι 27-05-2013 και δεν έχουμε καμιά ενημέρωση για το πού βρίσκεται το θέμα.
4. Ζήτησε από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβούλιου να μεριμνήσει ώστε οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να έχουν στα χέρια τους έγκαιρα τα πλήρη απομαγνητοφωνημένα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβούλιου. Επεσήμανε ότι η εταιρεία που διαχειρίζεται σχετικά το θέμα αυτό, αμείβεται πάρα πολύ καλά και είναι απαράδεκτο να τελειώνει ο Μάιος και να μην υπάρχουν στο Δημαρχείο ούτε τα πρακτικά της πρώτης συνεδρίασης του έτους.
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
ΘΕΜΑ 1ο Κατεπείγον: Λήψη απόφασης για μερική ανάκληση της υπ' αρ. 83/2012 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μαρκοπούλου, ως προς το σημείο που αφορά στην παραχώρηση αδείας υπαίθριου εμπορίου για την υπό στοιχεία Α.6 (Πασχαλιά Νικολούδη, Αγ. Σπυρίδωνας).
Επ' αυτού ο κ. Αδάμος τόνισε ότι, το θέμα αυτό εισήχθη με τον χαρακτηρισμό «κατεπείγον», ενώ υπήρχε άφθονος χρόνος για να συζητηθεί το ζήτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο και να προετοιμαστούν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, καθώς είναι ήδη γνωστό εδώ και πολλούς μήνες! Καταψηφίσαμε τον χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος, ζητήσαμε να προετοιμαστεί ο φάκελος και να έρθει στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, στο οποίο να κληθεί για να εκθέσει τις απόψεις του και ο θιγόμενος πολίτης. Η πλειοψηφία, ωστόσο, προχώρησε στη συζήτησή του παρά την αντίθεση σύσσωμης της αντιπολίτευσης. Μετά από αυτή την εξέλιξη καταψηφίσαμε και επί της ουσίας την εισήγηση της Δημοτικής Αρχής.
ΘΕΜΑ 3ο & 4ο: Λήψη απόφασης για έγκριση κατακύρωσης προφορικής πλειοδοτικής Δημοπρασίας που αφορά στην παραχώρηση απλής χρήσης (εκμίσθωση τμήματος Αιγιαλού) για την εγκατάσταση τροχήλατης καντίνας εντός της Πλαζ Αυλακίου και στην παραλία του Αγ. Σπυρίδωνα.
Προβήκαμε στην καταψήφιση και των δυο θεμάτων, διότι στο φάκελο δεν υπήρχαν τα έγγραφα με τις παρατηρήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Κ.Υ.Δ., Υπουργείο, κ.ά.). Επίσης, δεν λάβαμε τις εξηγήσεις που είχαμε ζητήσει στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, σχετικά με τη διαφωνία του Λιμενάρχη Πόρτο Ράφτη για το σύννομο της διαδικασίας. Για μια ακόμα φορά, η Δημοτική Αρχή του κ. Μεθενίτη αγνόησε τους πάντες και έπραξε έτσι όπως συνηθίζει. Συμπεριφορά, αλαζονική, εγωϊστική και αυταρχική, με προκλητική περιφρόνηση των θεσμών, της δεοντολογίας και εν τέλει της νομιμότητας. Διατηρούμε πλέον σοβαρότατες επιφυλάξεις και θα παρακολουθούμε στενά την υπόθεση.
ΘΕΜΑ 9ο: Λήψη απόφασης για έγκριση 2ου Πρακτικού της Επιτροπής Φορολογικών Διαφορών και Αμφισβητήσεων.
Για την έγκριση του Πρακτικού της Επιτροπής Φορολογικών Διαφόρων που αφορούσε σε διαγραφές οφειλών ύδρευσης, τονίσαμε για άλλη μια φορά ότι:
• Συμφωνούμε στο να γίνονται οι απαιτούμενες διορθώσεις όταν έχουν διαπιστωθεί λάθος μετρήσεις, με ταυτόχρονο καταλογισμό ευθύνης στον αρμόδιο υπάλληλο, ειδικά στις περιπτώσεις υποτροπής.
• Συμφωνούμε στο να γίνονται οι απαιτούμενες διορθώσεις όταν η βλάβη είναι επάνω στον μετρητή, με την προϋπόθεση να υπάρχει ταυτόχρονα αλλαγή του μετρητή.
• Υπενθυμίσαμε τη ρητή αναφορά του Κανονισμού της Υπηρεσίας Ύδρευσης, ο οποίος προβλέπει ότι η κατανάλωση νερού που οφείλεται σε διαρροή μετά το ρολόι βαρύνει τον καταναλωτή. Για το λόγο αυτό, ο κάθε καταναλωτής οφείλει να ελέγχει τακτικά τις ενδείξεις και την κατάσταση του μετρητή.
ΘΕΜΑ 15ο: Λήψη απόφασης για καθορισμό τρόπου εκτέλεσης του Κ.Α. με τίτλο «Συντήρηση και επισκευή Σχολικών Κτιρίων»
Το θέμα αφορά σε εργασίες προϋπολογισμού 12.000€ που πρέπει να γίνουν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου. Φυσικά (όπως πλέον γίνεται κατά σύστημα), η εισήγηση της Δημοτικής Αρχής είναι η απευθείας ανάθεση. Εκφράσαμε, ακόμη μια φορά, την πάγια αντίθεσή μας στη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, επειδή πιστεύουμε πως αυτές εξυπηρετούν συμφέροντα, βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον και αποκλείουν τίμιους επαγγελματίες από το δικαίωμα της συμμετοχής. Διαπιστώσαμε - χωρίς καμία έκπληξη - ότι η Δημοτική Αρχή επέμενε με σθένος στην απευθείας ανάθεση, επικαλούμενη τη διαφαινόμενη καθυστέρηση του έργου (πάγια τακτική για να εκβιάζει τη συναίνεση στις απευθείας αναθέσεις που μεθοδεύει). Ζητήσαμε, τουλάχιστον, να υπάρξει από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου αναλυτική περιγραφή των εργασιών που πρόκειται να γίνουν, πριν την ανάθεση. Επίσης, να ζητηθούν προσφορές με δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Δήμου, με την ένδειξη ότι η διαδικασία είναι απευθείας ανάθεση ώστε να προστατευτεί το συμφέρον των δημοτών από τυχόν υπερβολικές χρεώσεις. Επισημάναμε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι την διαδικασία που προτείνουμε την εφαρμόζουν και άλλοι γειτονικοί Δήμοι και είναι σαφώς προτιμότερη από την εν κρυπτώ απευθείας ανάθεση. Με την δέσμευση της πλειοψηφίας ότι θα γίνουν δεκτές οι παρατηρήσεις μας ψηφίσαμε την εισήγηση.
ΘΕΜΑ 13ο: Λήψη απόφασης για έγκριση προϋποθέσεων δικαιούχων έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης.
Επιτέλους, η Δημοτική Αρχή μετά από τρία χρόνια ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα της «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» που αφορούσε στην θέσπιση συγκεκριμένων κανόνων για τη διαδικασία χορήγησης έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης απόρων Δημοτών. Παρ' ότι δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά μας να συμπεριλαμβάνεται στις προϋποθέσεις, ως απαραίτητο δικαιολογητικό, το πιστοποιητικό απορίας, υπερψηφίσαμε το θέμα, επειδή θεωρήσαμε ότι το συνολικό κείμενο είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
ΘΕΜΑ 26ο: Λήψη απόφασης για έγκριση διάθεσης πίστωσης για καταβολή αποζημίωσης Δικηγόρων για διάφορες υποθέσεις του Δήμου.
Ενημερώσαμε το Δημοτικό Συμβούλιο ότι η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» με το υπ' αριθμ. 4685/14-03-2013 έγγραφό της που κατέθεσε στο πρωτόκολλο του Δήμου, ζητούσε να μάθει ποιά είναι η συνολική κατ' έτος δαπάνη του Δήμου για αμοιβές δικηγορών. Το αίτημα εδράζεται στην πεποίθησή μας ότι οι συγκεκριμένες δαπάνες αφ' ενός μεν έχουν ξεπεράσει κάθε όριο χωρίς να είναι απολύτως απαραίτητες για την προστασία των συμφερόντων του Δήμου, αφ' ετέρου δε κατευθύνονται σε συγκεκριμένα δικηγορικά γραφεία. Βάσει της ανωτέρω τεκμηρίωσης καταψηφίσαμε την εισήγηση.