Σε ποιους σταθμούς διοδίων δεν αυξάνεται το αντίτιμο διέλευσης
Αναφορικά με τις αυξήσεις διοδίων μίλησε για «σπέκουλα και λαϊκισμό» εξηγώντας ότι οι αυξήσεις προβλέπονταν από τις αρχικές συμβάσεις του 2007 που είχαν ψηφίσει τα κόμματα.
Υποστήριξε δε ότι με δική του πρωτοβουλία εντάχθηκε στις συμβάσεις διάταξη για την αναλογική χρέωση στους τακτικούς χρήστες.
Ειδικότερα, είπε ότι «Δεν υπάρχει καμία καινούρια πρόβλεψη για αύξηση διοδίων. Η μόνη προσθήκη είναι ότι ζήτησα να μπει υποχρεωτική διάταξη ώστε οι παραχωρησιούχοι να φέρουν σε 6 μήνες σχέδιο εγκεκριμένο από δανειστές για υβριδικά αναλογικά διόδια, γιατί θεωρώ άδικο στο σύστημα. Οπου δεν υπάρχουν αναλογικά διόδια θα προβλεφθούν και θα λειτουργήσουν εκπτώσεις της τάξης 50%». Πρόσθεσε «Δεν έχουμε νέα διάταξη για διόδια αλλά έχει κυριαρχήσει η εντύπωση για αύξηση 60%. Να διαβεβαιώσω ότι:
1.Δεν αυξάνονται τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑ
2. Δεν θα γίνει αύξηση Μαλιθακός - Κλειδί
3. Δεν υπάρχουν αυξήσεις σε Καμένα Βούρλα έως Ράχες
4. Στον Ε65 υπάρχουν διόδια στις Θερμοπύλες υπερ αυτού του δρόμου
5. Στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει αύξηση είναι σε Αφίδνες έως Καμένα Βούρλα γιατί προβλέπεται στην σύμβαση».
Επιπροσθέτως, είπε ότι «Για τους πολίτες της Ανατολικής Αττικής πρέπει να εφαρμόσουμε την αρχή ότι ο χρήστης θα πληρώνει ανάλογα με την χρήση που κάνει. Να έχουμε συγκεκριμένη απόφαση για όσους χρησιμοποιούν 5-10 χιλ και να έχουμε εναλλακτικό δίκτυο. Αυτό κάνει το δίκαιο κράτος και δεν το έχουμε κάνει» δεσμεύτηκε πως «σύντομα θα λειτουργήσουν πλήρως τα εναλλακτικά δίκτυο» ενώ σημείωσε ότι «θα γίνουν εκπτώσεις έως 50% στους συχνούς χρήστες που θα πάρουν ηλεκτρονικό εργαλείο και 80% στο Αιγίνιο».
Απαντώντας δε σε όσους κατηγόρησαν το υπουργείο για τις αυξήσεις είπε: «Να σταματήσει η σπέκουλα που γίνεται αυτές τις ημέρες . Άφησα σκόπιμα την σπέκουλα και να κάνετε λαϊκισμό» ενώ υποστήριξε ότι « Στο τμήμα Κόρινθος - Πατρα θα μειωθούν τα διόδια άμεσα 20% και θα έρθουν στα επίπεδα 2007 ενώ στους τακτικούς χρήστες θα υπάρχει επιπλέον 10% έκπτωση. Αρα σε μια περίπτωση έχουμε μείωση διοδίων στις 5 πάγωμα και σε μια αύξηση 60% αλλά με εκπτώσεις στους τακτικούς χρήστες».
Είπε ότι η κατασκευή του δρόμου Πάτρας – Πύργου αν και εξαιρέθηκε από τις συμβάσεις τελικά θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο για το οποίο θα δοθούν από τα κρατικά ταμεία 300 εκατ. ευρώ. Σημείωσε ότι «Λέω ότι το τμήμα αυτό είναι βασανισμένο θέμα που εξαιρείται αλλά πρέπει να γίνει κάτι και ανακοίνωσα ότι Πάτρα – Πύργος θα γίνει ως δημόσιο έργο, είναι εξασφαλισμένο έργο που έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή του. Είναι ώριμο έργο με μελέτες εγκεκριμένες και απαλλοτριώσεις. Είναι υποχρέωσή μας να γίνει».
Πρόσθεσε, δε ότι θα υπάρχει και κατασκευή δρόμου έως την Τσακώνα με εξαίρεση την περιοχή του Καϊφα που είναι προστατευόμενη.
Αναφορικά με τον Ε65 είπε ότι «δεν είναι βιώσιμη λύση έγινε όμως για να σπάσει η απομόνωση περιοχών να σπάσει ο ορεινός όγκος Πίνδου. … Δεσμεύομαι ότι έως την ολομέλεια θα έχω καταθέσει πρόταση για το τμήμα ΠΑΘΕ – Καρπενήσι που είναι 100 εκατ. ευρώ και σχεδόν είναι έτοιμο τμήμα και δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί. .. Η μεγάλη προτεραιότητα είναι η Δυτική Ελλάδα και για τον Ε65 έχουμε εξασφαλίσει πλήρη χρηματοδότηση. Σε ολομέλεια θα απαντήσω για δρόμο από Λαμία μέχρι Καρπενήσι».